La Parròquia de Santa Maria de Montblanc va presentar, el dimarts dia 20 de novembre, la campanya XarxaFutur, per al sosteniment a mitjà termini de la parròquia de Montblanc.

A través d’una roda de premsa, el Plebà de la parròquia, Mn. Simó Gras i el Sr. Àngel Torija, coordinador del Consell d’economia parroquial, van exposar el contingut de la nova campanya que inicia la parròquia de Montblanc. El Plebà va subratllar que aquesta campanya s’emmarca en el seguit d’accions que com a parròquia s’estan desplegant després d’un treball d’anàlisi que s’ha estat fent els darrers dos anys, i d’haver identificat quina és la visió parroquial que es vol assolir. En aquest treball va agrair l’esforç de tot el Consell de Plebania, òrgan de govern de la Parròquia de Montblanc. Ell mateix va indicar que l’objectiu és “acostar a Crist els homes i dones de Montblanc, fent de la Parròquia una família, casa i escola de Comunió”. I com tota família, s’ha de tenir cura de la sostenibilitat econòmica i en aquesta línia han projectat aquesta campanya XarxaFutur.

El projecte de sosteniment econòmic va ser presentat amb detall pel Sr. Àngel Torija qui va exposar que l’objectiu principal és coresponsabilitzar els montblanquins del sosteniment de la Parròquia, ja que a través d’ella es mantenen els edificis monumentals religiosos de la Vila, diferents obres socials, i la vida de la comunitat cristiana. La parròquia és l’ànima espiritual de la Vila, en bona mesura també l’anima cultural, festiva i social, i això s’ha de mantenir. XarxaFutur ha estat dissenyat com un sistema de crowdfunding amb un seguit de gratificacions als benefactors. I oferint una línia molt pensada per les empreses. També va recordar que la parròquia com institució d’església s’acull a la llei de mecenatge amb el que això suposa a nivell de desgravacions. El Sr. Torija va acabar presentant el material gràfic de la campanya obra del dissenyador Diego Molina.

Finalment, el Plebà va presentar la nova web de la Parròquia (www.santamariamontblanc.cat) explicant-ne les novetats. Va subratllar especialment la completa informació sobre les diferents accions de la Parròquia, els horaris turístics i litúrgics, i les persones de referència a qui adreçar-se.

(Fotografia: Montserrat Planes)