Recollint la invitació del papa Francesc, la XXVI Jornada Mundial de la Vida Consagrada porta per lema «Caminant junts». L’Església celebra aquesta Jornada el 2 de febrer coincidint amb la festa de la Presentació del Senyor.

Per a la vida consagrada, la invitació a caminar junts suposa fer-ho en cadascuna de les dimensions fonamentals de la consagració, l’escolta, la comunió i la missió. Caminar junts en la consagració significa ser conscients de la crida rebuda, la vocació compartida i la vida lliurada. En el fons, suposa adonar-se que a Déu només se’l troba caminant.

Caminar junts en l’escolta de la Paraula de Déu. Aquest camí comú per trobar Déu només es pot fer des de l’escolta, que és una altra de les claus fonamentals de la sinodalitat. La vida consagrada, que neix de l’escolta de la Paraula i acull l’Evangeli com a norma de vida, pot ser considerada «com una “encarnació” de la mateixa Paraula de Déu escoltada, meditada i interioritzada».

Caminar junts en la comunió. Els consagrats som cridats a ser en l’Església i en el món «experts en comunió». Aquesta comunió s’ha de manifestar, primer de tot, amb Déu, estimant sobre totes les coses; a més, amb tots aquells que en l’experiència quotidiana comparteixen vida, pregària i missió. Finalment, la comunió s’estén a tota la humanitat necessitada de guarir ferides i curar llagues.

Caminar junts en la missió suposa reforçar la corresponsabilitat i el compromís en la missió de l’Església local, cadascú aportant els seus dons, sense perdre mai de vista la disponibilitat a l’Església universal. Aquesta missió que s’ha de portar endavant en comunitat missionera es tradueix en múltiples formes, ja sigui des de la pregària del claustre, la litúrgia de la parròquia, l’habitació de l’hospital, la classe de l’escola o la trobada a peu de carrer. Els consagrats, cadascun amb els seus dons i carismes, contribuïm a enriquir la missió de l’Església.

Estem convençuts que aquest temps sinodal és un temps de gràcia i un temps de l’Esperit. Animo a tots els consagrats a enfortir la seva consagració vivint aquest moment com una oportunitat de trobada i proximitat amb Déu i els germans.

Gna. Isabel Górriz,
delegada diocesana per a la vida consagrada

Article publicat al Full dominical del 30 de gener de 2022 (n. 3751)