977233412 premsa@arqtgn.cat

Aquest divendres dia 15 de març, a la tarda, de les 15.00 a les 21.00 h; i dissabte, dia 16 de març, durant tot el dia, de les 9.30 a les 21.00 h, Càritas parroquial de Sant Pau de Tarragona, en col·laboració amb el centre comercial El Corte Inglés, ha organitzat per segon any consecutiu una recollida d’aliments per abastir el Servei de Distribució d’Aliments (SDA) que es troba en aquesta mateixa parròquia.

L’SDA està destinat a facilitar aliments a persones soles i famílies que tenen dificultats econòmiques per a cobrir adequadament les seves necessitats, amb l’objectiu de poder oferir un servei de més qualitat i alhora reforçar la dimensió promocional i educativa amb les famílies. Parlem d’aquesta iniciativa i del funcionament d’aquest servei amb la responsable de l’SDA, la Sra. Maribel Mathioux.

—Per primera vegada l’any passat van organitzar aquesta recollida d’aliments. Com va funcionar la campanya?

Molt bé. La gent va aportar més del que pensàvem i el resultat va ser millor del que esperàvem. Cal agrair la gran col·laboració de voluntaris que, en torns de quatre persones cada dues hores, van fer possible que es completés els dos dies que va durar la campanya.

—Quins són els aliments que es necessiten amb més prioritat ara mateix?

Com sempre els aliments bàsics (llet, oli, tonyina, tomàquet, arròs, galetes, sucs, sucre, cacau soluble, cereals, fruita en conserva, productes de neteja i higiene, bolquers i potets per a infants…). Ara mateix, tenim un excedent de pasta i llegums cuites, per això, de moment, no demanem aquests aliments.

—El Servei de Distribució d’Aliments (SDA) de la parròquia de Sant Pau porta en funcionament dos anys. Quina valoració fan de la implantació d’aquest sistema?

El sistema és bo. Els usuaris venen com si anessin al supermercat. Tenen uns punts en funció del nombre de persones que formen la família i poden triar tot el que necessiten. Amb aquest projecte es pretén que els usuaris aprenguin una mica a autogestionar les seves necessitats i a repartir els punts assignats de la manera més efectiva possible.

Són atesos per un equip de voluntaris de manera personalitzada, la qual cosa facilita un contacte personal que esdevé una oportunitat per parlar amb ells i conèixer com evoluciona la seva situació.

—Quants usuaris hi acudeixen actualment i quina és la seva procedència?

En aquests moments atenem unes seixanta famílies cada quinze dies, majoritàriament de l’Amèrica central i del sud, i dels països de l’est d’Europa. També del Marroc i més pocs de casa nostra.

—Quin és el perfil majoritari dels usuaris?

Són joves i de mitjana edat, alguns d’ells refugiats. Venen sols però també amb tota la família, buscant noves oportunitats per a la seva vida.

 

Entrevista publicada al Full Dominical del diumenge 10 de març de 2019 (n. 3.600)

Ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies . ACEPTAR

Aviso de cookies