Aquest dissabte, dia 4 de maig, el Sant Pare Francesc ha acceptat la renúncia al govern pastoral de l’arxidiòcesi de Tarragona de Mons. Jaume Pujol Balcells i ha nomenat a Mn. Joan Planellas i Barnosell, prevere de la diòcesi de Girona, arquebisbe metropolità de Tarragona i primat.

Breu perfil biogràfic de l’arquebisbe electe

Mons. Joan Planellas i Barnosell va néixer a Girona el dia 7 de novembre de 1955 tot i que la seva infància la va viure a Verges (Girona). L’any 1982 va ser ordenat de prevere a Banyoles (Girona). És llicenciat en Teologia Dogmàtica i Doctor en Teologia por la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma. Entre els anys 1988 i 1998 va ser director de l’Institut de Teologia de Girona, el que actualment es coneix com a Institut Superior de Ciències Religioses, on fins a l’actualitat ha impartit cíclicament assignatures de Teologia Fonamental, Eclesiologia i Ministeris ordenats i laïcals.

De 1996 al 2002 va ser rector del Seminari Diocesà de Girona. Ha estat vicari i rector de diverses parròquies del bisbat de Girona i actualment és canonge de la Catedral de Girona i rector de parròquies rurals del Baix Empordà: Jafre, Garrigoles, Colomers, Foixà, Rupià, La Sala, La Tallada i Marenyà, a més del Santuari de la Font Santa. L’any 2016 va ser nomenat Missioner de la Misericòrdia pel Sant Pare Francesc.

En l’àmbit acadèmic, des del mes de setembre de 2015 és el Degà de la Facultat de Teologia, on imparteix les assignatures de «Misteri de Déu» i «Eclesiologia». Des de l’any 2008 és el director de la Revista Catalana de Teologia (RCAtT) i és membre del Consell Acadèmic del Seminari de Girona. Ha publicat nombrosos articles i recensions, a més de diversos llibres.

Ordenació episcopal i presa de possessió de l’arxidiòcesi

El proper dissabtedia 8 de juny, vigília de Pentecosta, a les 11.00 h., a la Catedral de Tarragona, tindrà lloc l’ordenació episcopal i presa de possessió de l’arxidiòcesi de Mons. Joan Planellas i Barnosell.

Abans, però, el dissabte dia 1 de juny, a les 11.00 h, a la Catedral de Tarragona, Mons. Jaume Pujol Balcells presidirà una missa de comiat.

TEXTOS

Paraules d’agraïment de Mons. Jaume Pujol Balcells »

Salutació de Mons. Joan Planellas i Barnosell »

AUDIOS