Maria Dolors Sardà Lozano és, des del passat 14 de febrer de 2022, la delegada de la nova delegació diocesana per a l’educació i la cultura creada l’any 2020. Sardà és Diplomada en Professorat d’Educació General Bàsica en l’especialitat de Ciències Humanes. Ha estat professora del Col·legi Sant Josep de Reus i Regidora d’Ensenyament i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus entre els anys 2011 i 2019.

Molt vinculada a la Prioral de Sant Pere Apòstol de Reus, forma part del Consell Parroquial i també del Consell Arxiprestal de Reus. També és voluntària de la Casa Misericòrdia d’aquesta ciutat.

Conversem amb ella per parlar d’aquest nou repte que assumeix al capdavant de la Delegació.

Com afronta aquest nou càrrec?

Per mi va ser una gran sorpresa, no havia pensat mai que podria fer aquest servei per a l’Església de Tarragona. Ho afronto com un nou repte però, sobretot, com un servei. Per això, ara em toca escoltar i aprendre per veure on i com puc posar el meu gra de sorra.

—Quina és la comesa d’aquesta nova delegació?

La delegació actua en l’àmbit del Centre Tarraconense El Seminari, el Museu Diocesà, el Museu Bíblic, l’Institut de Ciències Religioses «Sant Fructuós» (INSAF), l’Arxiu Històric Diocesà, la Biblioteca del Seminari, el Secretariat de l’Ensenyament i l’Escola Cristiana i la relació amb la delegada per al patrimoni cultural. Cadascun d’aquests organismes ja funcionen de manera autònoma, amb un organigrama i uns directors propis.

—Quines són les prioritats de treball d’aquesta delegació en relació al diàleg entre fe i cultura?

En primer lloc, conèixer els espais dels quals disposem i quina activitat s’hi desenvolupa. Per fer-ho, estic realitzant una ronda d’entrevistes amb els directors de cada àmbit per posar sobre la taula la línia de treball a seguir. Aquest diàleg és essencial per al bon funcionament d’aquesta nova delegació i, en aquest sentit, ens reunirem de manera periòdica per coordinar-nos i treballar plegats.

En quines propostes es concretaran aquestes línies de treball?

És encara aviat per parlar de propostes concretes, però ja tenim alguns objectius a treballar. Ens interessaria començar una nova fase de restauració del Museu Diocesà i donar a conèixer el patrimoni cultural de l’Arquebisbat. En aquest sentit, creiem que cal descentralitzar algunes activitats tot promocionant el patrimoni i la cultura religiosa. Pel que fa l’àmbit educatiu, volem treballar en la formació del professorat de religió. Però, com ja he dit, encara em queda molt per saber i conèixer.

Entrevista publicada al Full dominical del 10 d’abril de 2022 (n. 3761)