Aquest dijous, dia 25 de març, a la capella del Roser de la Prioral de Reus, s’ha convocat una roda de premsa per informar sobre l’estat actual de l’edifici del Centre Catòlic de Reus, ubicat a la plaça del Pallol, i la intervenció que es pretén portar a terme. En aquesta roda de premsa ha assistit el prior de l’Església Prioral de Sant Pere Apòstol de Reus, Mn. Joan Antoni Cedó i el delegat diocesà per als béns de l’Església, Mn. Josep Mateu.

Mn. Josep Mateu ha constatat que l’edifici del Centre Catòlic de Reus, que acull el Teatre Bravium, entre d’altres serveis, «té greus problemes estructurals» i que, amb caràcter d’urgència, cal fer «una intervenció integral en l’edifici». La voluntat de l’Arquebisbat, segons ha manifestat Mn. Mateu, és fer una anàlisi exhaustiva i un diagnòstic de la situació actual de l’edifici amb la voluntat de rehabilitar-lo perquè «l’estat de l’immoble és molt precari». Aquesta intervenció permetrà que el Centre pugui tornar a oferir, d’acord amb la normativa vigent, un bon servei a la ciutat de Reus.

El delegat diocesà per als béns de l’Església també ha explicat que, per fer viable aquest projecte, en aquests moments s’està estudiant les possibles vies de finançament així com també «un nou model de gestió que permeti oferir una rica oferta cultural i un mínim de recursos per fer viable la proposta cultural i el manteniment propi del Centre».

Tot i que en aquests moments no es poden concretar quins seran els terminis de la intervenció, Mn. Mateu ha apuntat que «caldrà actuar amb la màxima celeritat possible».