En relació al cas d’abús a menors fet públic el passat mes de febrer, l’arquebisbe Joan Planellas ha imposat, d’acord amb la Santa Seu, un seguit de penes al prevere Manuel M. Fuentes i Gasó.

Com es va manifestar en el comunicat amb data de 11 de febrer de 2021, l’Arquebisbat, amb la ferma voluntat d’evitar tota mena d’impunitat, tot i la prescripció a nivell civil dels fets ocorreguts ara fa tres dècades, ha considerat necessari demanar a la Santa Seu que s’aixequi la prescripció canònica.

Acceptada aquesta petició, i ponderada la gravetat dels fets, s’han imposat les següents penes:
—La prohibició durant un any de l’exercici públic del ministeri presbiteral i de la docència eclesiàstica.
—La prohibició durant quinze anys de tenir veu i vot com a canonge en el Capítol de la Catedral.
—La prohibició durant quinze anys d’exercir cap responsabilitat pastoral en una parròquia o organisme diocesà. En aquest sentit, només podrà ser nomenat adscrit en una parròquia, comunitat o organisme diocesà amb la prohibició expressa d’estar amb menors d’edat sense la presència d’un adult.

Al mateix temps, l’arquebisbe Joan ha exhortat a Mn. Manuel M. Fuentes a ponderar el seu comportament i a assumir el ferm propòsit de duu una vida d’acord amb la dignitat que correspon al seu ministeri presbiteral i a considerar la manera més oportuna de demanar perdó a la víctima.

L’Arquebisbat de Tarragona, novament, reafirma la seva condemna davant tot abús sexual, de poder i de consciència, especialment quan hagi estat comès per un clergue contra un menor, i convida a denunciar aquests fets a les autoritats civils i a la Comissió de Prevenció dels Abusos de l’Arquebisbat (tel. 628426853, o oficina.abusos@arqtgn.cat).

Tarragona, 27 de setembre de 2021