977233412 premsa@arqtgn.cat

Des d’aquest divendres, dia 29 de març, i fins el proper dia 9 d’abril, té lloc el període de preinscripció escolar per al proper curs 2019-2020, moment en què molts pares han de triar escola per als seus fills i moment, també, en què cal decidir si apuntar-los a la classe de religió i moral catòlica.

Sobre la importància d’aquesta elecció en parla Mn. Norbert Miracle, delegat diocesà d’Ensenyament de l’Arquebisbat de Tarragona.

—Quina demanda té avui dia la classe de Religió?
A l’Arquebisbat de Tarragona hi ha més de 33.000 alumnes en els diversos nivells escolars que cursen classe de religió i moral catòlica en centres de titularitat pública i en els de iniciativa social.

La classe de religió és avui una demanda i una necessitat social, que reclama una bona part de la població escolar. L’assignatura de religió és un dret, un deure i una resposta a les inquietuds dels pares i mares que volen que els seus fills puguin conèixer, també en l’àmbit escolar, allò que dóna sentit i consistència a la vida.

—Sovint la classe de religió es menysté en comparació amb altres assignatures…
Els professors de religió realitzen aquesta missió educativa encomanada pels pares amb una capacitació professional del mateix nivell que s’exigeix a la resta dels seus companys, professors en altres assignatures. Del nombre de professors de religió, el 35% realitzen aquesta activitat en centres públics i 65% en centres concertats. Els alumnes que trien la classe de religió opten per una assignatura ben preparada, amb bon professorat, útil per a conèixer la societat en la qual viuen, i per sobre de tot valuosa per a desenvolupar-se com a persones de manera integral.

—En quin sentit pot ajudar aquesta assignatura a un alumne/a?
 A més de conèixer més i millor la pròpia fe, també possibilita poder comprendre la cultura del nostre país, que té unes profundes arrels cristianes. La música, el cinema, la pintura, l’escultura, l’arquitectura, però també la filosofia, la història, el folklore, i les tradicions, necessiten dels conceptes religiosos per a ser plenament compresos. També és necessari un coneixement mínim de les altres religions per a poder captar el món globalitzat en què vivim.

—A Catalunya, quina és la presència de l’Església en l’àmbit educatiu?
La presència de l’Església a Catalunya en l’àmbit educatiu es realitza a través de 381 centres educatius, entre els quals es compten nombrosos centres d’educació especial. A Catalunya hi ha 17.060 docents que atenen 237.817 alumnes en les escoles dependents de l’Església. L’estalvi que aquestes escoles de l’Església fan a l’Administració es quantifica en 376 milions d’euros.

—El proper dissabte, dia 6 d’abril, hi haurà la Trobada de professors i mestres de Religió de Catalunya a Sabadell. Quina importància té aquesta trobada?
Ja fa tretze anys que aquestes trobades es van començar per iniciativa del nostre arquebisbe Jaume Pujol i s’han realitzat en moltes ciutats de Catalunya, entre les quals Tarragona, Reus i Tortosa. Enguany es fa a Sabadell. En aquesta Jornada, el Sínode de Joves celebrat el passat mes d’octubre, tindrà un paper destacat. La Jornada comptarà amb una ponència a càrrec del salesià Koldo Gutiérrez.

A més, durant tot el dia també es podran visitar editorials diverses sobre llibres de text, gaudir d’un espectacle de jazz de la pròpia escola amfitriona, participar d’algun dels dotze tallers formatius que s’ofereix des de l’organització i acabarà amb la celebració de l’Eucaristia.


Mitjans de comunicació de l’Arquebisbat de Tarragona
Article publicat en la p+agina de Religió del Diari de Tarragona ( 31-03-19)

 

 

Ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies . ACEPTAR

Aviso de cookies