La Judit Roselló Causí és la responsable de les Petites Fraternitats Parroquials —la continuïtat del Curs Alpha— i també és membre del Consell de Plebania de la parròquia de Santa Maria de Montblanc.

—Com està vivint aquests dies la vida de parròquia des de la distància? Què és el que més troba a faltar o el que més valora?

Doncs ho estic vivint amb emocions contradictòries. D’una banda, amb tristesa, per no poder trobar-nos per fer les celebracions, per no poder compartir les activitats parroquials com l’Alpha, les Petites Fraternitats, el temps de pregària i sobretot el caliu i l’acompanyament que es desprèn quan ens trobem junts.

D’altra banda, la Parròquia en cap moment ens ha deixat sense una celebració o una pregària, motiu que ens fa sentir il·lusionats i esperançats, esperant el moment de connectar-nos virtualment, en la pregària, a l’eucaristia, seguint les indicacions que se’ns fa —encendre un llantió, posar una creu…—, petits actes que mantenen el sentit de comunió. En tot moment, el senyor Plebà, ens fa sentir propers.

—Com l’estan ajudant les iniciatives que han anat sorgint per mantenir viva la comunitat tot i el confinament?

Totes les iniciatives sortides de la Parròquia han estat i són molt encertades, han aconseguit arribar a moltes persones de la parròquia fins i tot a d’altres que no eren tan properes. Les noves tecnologies han estat capaces de donar aquell escalf i proximitat tant necessaris en aquests moments.

En cap moment he sentit que la parròquia no estava al meu costat. Ha sabut fer-nos viure, totes les celebracions, començant per la festivitat de Sant Josep i seguint amb el Tríduum Pasqual amb tota la dignitat que es mereixien.

Pel que fa al seu servei dins la parròquia de quina manera manté el contacte amb la resta de l’equip?

Amb el Consell de pastoral ens comuniquem per grup de whatsapp i fem reunions virtuals per Skype.

Per les Petites Fraternitats també disposem d’un gran grup de whatsapp en el que s’envien els texts del temps de pregària (tots els dimecres al vespre) i d’altres materials que ens poden fer bé en aquests moments.