El portaveu de l’Arquebisbat, Mn. Simó Gras i Solé, en el comunicat d’aquest dijous, dia 7 de gener, ha informat dels següents temes:

Relleu en la direcció del Museu Diocesà de Tarragona

L’arquebisbe Joan Planellas ha nomenat, amb data de 5 de gener, el Dr. Andreu Muñoz Melgar director del Museu Diocesà de Tarragona.

El Dr. Andreu Muñoz, llicenciat en Geografia i Història i doctor en Arqueologia clàssica, és el director del Museu Bíblic Tarraconense des de l’any 2006 i director de l’Institut Superior de Ciències Religioses «Sant Fructuós» des del passat mes de juliol. Autor de nombrosos articles i publicacions científiques ha estat vocal de la Comissió territorial de patrimoni de la Generalitat de Catalunya i actualment, entre d’altres càrrecs, és investigador adscrit de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC).

El Dr. Andreu Muñoz pren el relleu de la Dra. Sofia Mata de la Cruz, directora del Museu Diocesà des de l’any 2014 fins el passat mes desembre, moment en què es va jubilar.

Eucaristia de cloenda del 25è aniversari del Concili Provincial Tarraconense

El proper dia 21 de gener, solemnitat dels sants Fructuós, Auguri i Eulogi, tindrà lloc a la Catedral de Tarragona, a les sis de la tarda, la celebració d’acció de gràcies en el 25è aniversari del Concili Provincial Tarraconense de 1995. L’eucaristia, complint estrictament les mesures sanitàries del moment, serà presidida per l’arquebisbe Joan Planellas, president de la Conferència Episcopal Tarraconense, i concelebrada pels bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya.

En finalitzar l’eucaristia, els bisbes de Catalunya faran públic un document que porta per títol «Esperit, cap on guies les nostres esglésies? Als vint-i-cinc anys del Concili Provincial Tarraconense de 1995».

La celebració tindrà un aforament limitat. Per aquest motiu es podrà seguir en directe a través del lloc web de l’Arquebisbat, del seu canal de Youtube i la resta de xarxes socials.

Constitució del nou Consell Pastoral Diocesà

En un altre ordre de coses hi ha la constitució del nou Consell Pastoral Diocesà que presidirà per primera vegada l’arquebisbe Joan a finals d’aquest mes de gener.

Com a novetat contemplada en els nous estatuts formaran part d’aquest Consell, per raó del càrrec, tots els delegats diocesans a més del Consell Episcopal i els membres elegits entre els diferents estaments eclesials com són els arxiprestos, els diaques, les laiques amb missió pastoral, un laic de cada arxiprestat i els religiosos i religioses, a més de tres membres designats per l’arquebisbe. Entre d’altres temes, aquest primer Consell tractarà la situació de la pandèmia a casa nostra i com aplicar les dotze actituds pastorals proposades per l’arquebisbe Joan en la seva primera Exhortació.

La constitució d’aquest Consell culmina el procés de reactivació i renovació de tots els Consells i organismes diocesans iniciat en aquest nou pontificat.

Consell de Presbiteri i d’arxiprestos

En darrer lloc, i pel que fa al clergat, s’ha informat que el proper dimarts, dia 12 de gener, es reunirà telemàticament el Consell de Presbiteri per a tractar la situació econòmica de l’Arquebisbat i de les vocacions. Alhora s’ha informat que el Consell d’arxiprestos continua el seu treball en relació a la proposta de renovació territorial de l’arxidiòcesi.

Descarregar el vídeo

Descarregar l’audio