El portaveu de l’Arquebisbat, Mn. Simó Gras, en el comunicat d’aquest dijous 28 de maig ha informat dels següents temes:

Primera reunió de la Comissió diocesana Covid-19

La Comissió diocesana per a fer front als efectes de la pandèmia de Covid-19 a l’Arquebisbat, constituïda recentment, es va reunir per primera vegada el passat dia 22 de maig. En aquesta primera reunió, presidida pel Sr. Arquebisbe, es va planificar i estructurar el sistema de treball de la Comissió i cada un dels membres va poder compartir la seva visió i reflexió personal en relació al seu àmbit.

Jornada sacerdotal a la Catedral

Amb la voluntat d’emprendre, amb esperit renovat, una nova etapa d’evangelització i sent conscients dels reptes presents a l’arxidiòcesi, el nou Consell Episcopal continua treballant en el nou organigrama diocesà. Un organigrama que es presentarà el proper dia 15 de juny a tots els preveres de l’arxidiòcesi a la Catedral. En aquesta Jornada també es renovaran les promeses sacerdotals —que no es van poder fer en el transcurs de la Missa Crismal del passat Dilluns Sant.

Nomenaments

Amb data de 22 de maig el Sr. Arquebisbe ha signat els nomenaments del nou patronat de la Fundació Santa Maria de Siurana, dedicada a la pastoral del lleure:

—Sr. Robert Vendrell Aubach, president del Patronat.
—Sr. Dánel Arzamendi Balerdi, administrador del Patronat.
—Sra. Maria Aurora Ruiz Manrique, vocal del Patronat.
—Sra. Esther Rovira Murillo, vocal del Patronat.
—Sr. Francesc Dalmau Vidal, responsable del Servei de Colònies de Vacances.

Missa per les víctimes de la Covid-19

D’acord amb les indicacions de la Conferència Episcopal Tarraconense i la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) el darrer cap de setmana del mes de juliol —més endavant es concretarà la data i l’hora—  se celebrarà una eucaristia per les víctimes de la Covid-19 a la Catedral. En aquesta celebració també s’encomanarà als quatre preveres traspassats durant el confinament, dels quals no es va poder celebrar la missa exequial.