Aquest any els periodistes i professionals de la comunicació han pogut conèixer la història i la tasca d’algunes institucions que tenen seu a la Casa dels Concilis de Tarragona.

Un any més amb motiu de la festivitat de sant Francesc de Sales, patró dels periodistes, el Departament diocesà de Mitjans de Comunicació Social de l’Arquebisbat ha organitzat, aquest dimarts dia 24 de gener, una trobada amb els periodistes i directors dels diferents mitjans de comunicació presents a l’arxidiòcesi. La celebració s’ha iniciat amb una eucaristia a la capella del palau arquebisbal presidida per Mn. Joaquim Fortuny, vicari general de l’arxidiòcesi. Mn. Fortuny ha subratllat l’amor i fidelitat a la veritat de sant Francesc de Sales, bisbe, com un exemple a seguir per a tots els professionals de la comunicació avui dia. També ha destacat l’important paper informatiu que desenvolupen els mitjans de comunicació en la nostra societat.

Seguidament, a la Casa dels Concilis, situada al carrer de les Coques de la ciutat, el Dr. Andreu Muñoz ha exposat breument la funcionalitat i la història d’aquest edifici que en el transcurs dels segles s’ha destinat a diferents usos. La Casa dels Concilis es va construir a final del segle XVI damunt la cúria del Vicariat per tal de guardar la documentació de la província eclesiàstica i dels concilis provincials de Tarragona, una obra impulsada per l’arquebisbe Antoni Agustí, del qual celebrem aquest any el V Centenari del seu naixement. Abans, però, havia estat la Casa dels orfes responent a la situació d’alta mortalitat que vivia la ciutat degut a les epidèmies i als anys seixanta les instal·lacions van ser reformades per albergar-hi una escola. Com a curiositat, el Dr. Muñoz ha afegit que la Casa va servir de refugi antiaeri durant la Guerra Civil.

Un jardí bíblic, nou projecte del Museu Bíblic Tarraconense

El Museu Bíblic preveu iniciar el proper mes de setembre una nova intervenció arqueològica al pati interior del mateix Museu amb l’objectiu de trobar previsiblement la fonamentació del mur perimetral del temple d’August, situat a l’acròpolis de la ciutat. Després de la intervenció el pati es convertirà en un jardí bíblic, un espai pedagògic i interpretatiu adreçat als grups que visitin el Museu com també un espai de trobada i pau per tot aquell que s’hi vulgui apropar.

Dues propostes diocesanes: l’educació en el lleure i l’atenció als malalts

La Fundació Santa Maria de Siurana, amb seu a la Casa dels Concilis, porta des de l’any 1967 dedicant la seva activitat a l’educació en el lleure dels infants, adolescents, joves i adults basada en els valors de l’Evangeli. El president de la Fundació, Sr. Jordi Sardà, ha explicat que per a un bon funcionament la Fundació compta amb tres seccions: la Federació de Centre d’Esplai, l’Escola de l’esplai i el Servei de Colònies de Vacances. «La vintena d’esplais que hi ha a l’arxidiòcesi compta amb la participació de 3.500 infants i 700 monitors», ha explicat. Sardà ha remarcat que un dels pilars de l’escola de l’esplai és la formació com són els cursos de monitors i directors en el lleure. D’entre les activitats que s’organitzen al llarg del curs ha destacat el casa d’estiu per a infants amb dificultats personals i econòmiques que acull una cinquantena de nens i nens al Col·legi Sant Pau.

Per la seva part, l’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes organitza cada estiu un pelegrinatge al Santuari de Lourdes, a França. «Aquest any es farà del dia 8 al 12 de juliol i serà presidit, com sempre, pel Sr. Arquebisbe», ha informat la presidenta de l’Hospitalitat, Sra. Roser Garreta. El pelegrinatge va congregar l’any passat unes cinc-centes persones, entre malalts, personal sanitari, voluntaris i pelegrins. Des de l’Hospitalitat es vol donar a conèixer aquesta experiència de servei també entre els més joves per a consolidar el grup de voluntaris que ja hi forma part.