Amb el lema «Un petit gest val una vida» es demana col·laboració per a obtenir recursos per a les dones i els infants acollits

Aquest últim trimestre de l’any som molts els col·lectius que l’aprofitem per cercar la complicitat de la ciutadania envers diverses causes solidàries. És curiós que sigui al voltant de Nadal, on la màxima solidaritat de Déu cap als homes és el lliurament de si mateix en la persona del seu Fill Jesús.

Fa uns anys va néixer Llar Natalis, un projecte a favor de la dona que, per les causes que sigui, es troba sola o sense recursos. Una realitat potser discreta, per alguns, que està present a la part alta de Tarragona, al Centre Pastoral Oblates.

La Llar Natalis és molt jove i fa camí junt amb altres projectes com el Raquel, per aquelles/s que han afrontat un avortament i volen ser acompanyades/s, o el projecte Àngel-Matervita. També el que properament passat festes endegarem anomenat Bressola, dedicat a aquelles mares i/o pares que tenen infants de curta edat i que, malgrat tenir recursos materials, els falta l’acompanyament i formació.

Per aquest conjunt de projectes a l’entorn de la Llar ens proposem aquesta campanya de Nadal 2017. Sense voler competir amb ningú, ni amb res. Discretament, silenciosament. Naturalment és important ajudar al tercer món, a missions, a les Càritas parroquials, a altres campanyes institucionalitzades… Però creiem que és també important, i per això hi dediquem recursos i energies, a ajudar aquestes persones que pateixen i que són d’àmbits propers, però potser invisibles als ulls de la nostra societat, a la vegada que minoritàries, silencioses i a voltes silenciades.

El primer Nadal també va ser un acte silenciós i silenciat. El nen Jesús neix en mig del silenci i l’expectació. Només la gent senzilla, com els pastors, aquells que cercaven, com el mags d’Orient, o aquells que volien manifestar la glòria de Déu, els àngels, se’n fan ressò. Ara voldríem fer possible poder acollir aquestes persones en les diverses realitats i projectes endegats, a fer realitat allò de què els petits gestos que són de veritat, són molt poderosos.

La campanya de Nadal, amb el lema «Un petit gest val una vida», és senzilla. Es tracta d’aprofitar aquelles trobades d’amics, de companys de treball, els sopars institucionals, les diades familiars… I que vulgueu posar algun euro de més al vostre pressupost per a col·laborar fent un ingrés, per petit que sigui.

Tant les noies participants, com alguns voluntaris i les religioses de la Llar, estan confeccionant uns angelets artesans per oferir-los com a regal, per la taula de Nadal, per l’arbre… Si en voleu comprar els heu de demanar al telèfon del voluntariat 609 943 539 o al correu electrònic llarnatalistarragona@gmail.com. Una altra possibilitat de col·laboració pot ser col·locant una guardiola que se us facilitarà en un lloc visible en una botiga, a la parròquia, a l’escola… O bé fent simplement un donatiu directament al compte de la Fundació Obra Pia Montserrat ES10 2100 0272 3402 0011 6695.

Aprofitem l’ocasió per mostrar àmbits de col·laboració i voluntariat per a la resta de l’any. Necessitem gent que cerqui i doni a partir d’allò que és i sap fer, tot donant un cop de mà per a fer fructificar cada un dels projectes endegats. Ens pot ajudar també en el manteniment dels espais on es duen a terme aquesta colla de serveis que creiem tan necessaris envers el món de la família, sobretot de la dona i dels infants.

Mn. Josep Masdéu
Delegado diocesano de pastoral familiar