Puc dir orgullosament que ja en són tres, tres vegades fent el Camino, el Camí de Sant Jaume. Cadascun ha tingut els seus moments, la seva gent, els seus llocs, inclús jo mateix puc dir que hi he intervingut de diferent manera; de nen, i aquesta vegada com a animador. No ho sé quina de les dues maneres m’ha captivat més, no ho sabria dir, però el que sí que puc afirmar és que aquest regal, aquesta oportunitat m’ha servit, i molt.

Aquest camí ha estat diferent, diferent en molts aspectes, potser no érem tants com els altres anys, però crec que ha estat això el que ha fet que hi hagués molt bon ambient, molta pinya. Un camí ple d’emocions, de bona convivència, de solidaritat, de fe, de pregària…

Vam iniciar el camí amb ganes, amb alegria, però a mesura que passaven els dies hi havia més cansament, potser també més enyorança, però la part bona tenia més pes a la balança, i és que cada dia era una nova oportunitat, una oportunitat per fer-nos preguntes, per conèixer més bé a la gent que ens envoltava, per enfortir relacions, per fer-ne de noves, però sobretot, per conèixer-nos millor a nosaltres mateixos. Perquè és això el que busca el camí, un esforç interior, de pensar en la vida, de saber qui som, de valorar el que tenim, de pensar i canviar allò que no fem bé, o que ho podríem fer millor, i també el que és molt important i que sovint oblidem, d’apropar-nos a Déu.

Com animador, estic content d’haver vist aquest esforç en cada un dels joves, d’haver-los ajudat a treballar aquests aspectes, ja sigui mentre caminàvem, als proclaims, als treballs en grup, als moments de descans… I personalment, jo també estic content de mi mateix, perquè també he fet aquest esforç, he complert el que volia, que era millorar la fe, la relació amb Déu, una relació que a vegades estava apagada, estancada, que era pobre, però que gràcies al Camí s’ha enfortit.

I ara podem dir que el Camí ja forma part de nosaltres, ja és record, un record que estic segur que tots el mantindrem viu, perquè això no s’ha acabat aquí, ara ve la part que més ens costa, continuar caminant, caminant però, amb tot allò que hem après, que hem viscut amb intensitat i que ens ha ajudat a ser millors persones.

Gràcies de tot cor, gràcies a tots els joves per haver vingut i per haver-se comportat d’una manera tan correcte; al conjunt d’animadors, Lluís, Mireia i Remei per fer-ho possible, a l’Adrià, la Neus, la Magda i la Judit per l’excel·lent tracte, esforç i dedicació, a mossèn Josep Mateu i mossèn Joan Àguila per la seva empatia i predisposició, per la seva manera tan propera de transmetre’ns la fe. I sobretot, vull donar gràcies a Déu, gràcies per haver-nos fet viure aquesta experiència tan especial i meravellosa.

Miquel Arjona Domingo
Jove de la parròquia de Sant Jaume Apòstol de Riudoms