Amb motiu de la celebració de la Jornada d’Infància Missionera 2020, amb el lema «Amb Jesús a Egipte, en marxa!», Obres Missionals Pontifícies i el Secretariat d’Infància Missionera convoquen el concurs «Dóna’ls Veu! Crea Podcast». Es tracta que cada nen que participi esdevingui reporter del seu propi programa de ràdio, en què els concursants presentaran un breu programa en què expliquin la situació migratòria de l’actualitat, a la llum de l’experiència de migració de Jesús i la seva família en la fugida a Egipte. Permetrà treballar aspectes d’actualitat, com són les migracions, la multiculturalitat i la família. S’enquadra en el Nou Projecte Quadriennal, segona etapa, aquest any en format podcast.

Podran prendre part nens d’educació primària, en equips de 2 a 6 persones, de totes les diòcesis espanyoles. Cada concursant, en funció de la seva edat, concursarà en dues categories diferents. Categoria 1: per a nens de 1r a 3r de primària, que crearan un podcast de 3 a 5 minuts de durada. Categoria 2: per a nens de 4t a 6è de primària. Crearan un podcast de 5 a 10 minuts de durada.

Cada grup participant haurà d’estar representat per un responsable major d’edat, que presentarà el treball dels nens de la seva escola, parròquia o família. Els programes podran presentar-se fins el 26 de gener de 2020 a la Delegació Diocesana de Missions.

El concurs té dues fases. La fase diocesana, fins al 26 de gener de 2020. Els programes s’han de lliurar per correu electrònic o presencialment a la Delegació Diocesana de Missions de la diòcesi. Un jurat diocesà triarà dos guanyadors per categoria. En la fase nacional, els treballs guanyadors de les diòcesis es rebran a la Direcció nacional d’Obres Missionals Pontifícies fins al 31 de gener de 2020. Un jurat triarà el podcast guanyador de cada categoria, abans de l’14 de febrer, els noms dels quals es faran públics a través del web, www.opm.es

Estels de carrer

Com en anys anteriors els nens d’Infància Missionera duran a terme una missió preciosa: omplir d’estels els carrers dels nostres pobles i ciutats, arrencar un somriure als transeünts i desitjar de cor un Bon Nadal, en nom de tots els missioners. Una sortida per agrair la generositat de la gent, quan es demana ajuda a altres moments, però aquesta vegada de forma gratuïta.

A Tarragona la celebració de Sembradors d’Estels serà el proper dijous dia 12, a les 15.30 h, a la Catedral, acte en què participaran les escoles de la ciutat: Col.legi El Carme, Teresianes, Lestonnac, Dominiques, Sagrat Cor, Sant Pau i Carmelites.

Hi haurà cants, lectura de l’Evangeli i l’escenificació i participació de les escoles en la lectura de les reflexions i pregàries. La posada en escena recrearà: barca, armilla salvavides, tenda de campanya…, tot simulant imatges que assíduament veiem a la televisió, amb gent que ha de fugir del seu país. El testimoni missioner posarà el pessebre i cada escola dipositarà a la barca la silueta d’una persona de país evocat, on estaran escrites les reflexions i una petita oració. L’arquebisbe procedirà a l’enviament dels nens, per concloure amb el cant «Sembradors d’Estels».

Joan Boronat, periodista
Article publicat a la pàgina de religió del Diari de Tarragona el dissabte dia 07-12-19