La Cristina té 27 anys i és usuària de la Càritas parroquial de Constantí, una de les poblacions on més s’han incrementat les peticions d’ajuda passant de 50 a 140 famílies demandants en només dues setmanes. No obstant, des de Càritas, es preveu que aquesta xifra augmenti i arribi a les 300 famílies.

En aquesta Càritas parroquial inicialment es lliuraven aliments però amb l’agreujament de l’emergència social i la dificultat de disposar d’aliments s’ha passat a distribuir targetes moneder. L’Ajuntament de Constantí també hi col·labora i subvenciona bona part del cost.

Aquest és el seu testimoni.

Sóc autònoma i ara amb aquesta situació no puc treballar. Tinc dos fills petits i en aquests moments l’ajuda de Càritas és el que m’està mantenint juntament amb la targeta de la beca menjador.

La veritat és que estic una mica espantada amb tot això, em fa por contagiar-me i no poder cuidar dels meus fills, però em va bé l’estona que veig a les voluntàries i els explico com estic. El fet d’estar tot el dia tancada a casa atabala bastant i més amb dos nens petits, per això s’agraeix que et preguntin com ho portes, com estan els nens, si em trobo bé… S’agraeix sentir que algú està pendent de tu.

Alguna vegada que he estat malalta ha anat un familiar meu a buscar els aliments i després elles m’han trucat per a veure com estava. Ens coneixem del poble de tota la vida i sé que puc comptar amb elles quan tinc una mala època.

Ara han canviat el sistema d’ajuda, enlloc d’entrar i escollir els aliments que vull, m’han donat una targeta per anar a comprar a una botiga del poble. Entenc que així és millor per a tots, perquè no calen tants voluntaris per a carregar els aliments i jo puc seguir comprant llet, carn, fruita, verdura… El que ha canviat també són les mesures de seguretat. El mossèn va aconseguir gel desinfectant i ens el posem a les mans a l’arribar, m’han donat una mascareta de tela que han cosit unes voluntàries, i mantenim entre tots la distància de seguretat. És una mica estrany no poder-les saludar com sempre i parlar-nos a través de la mascareta, però és el que hem de fer ara per no contagiar-nos.

Com a persona creient, reso perquè aquesta situació acabi aviat i puguem tornar a la normalitat. Necessito treballar per poder mantenir la meva família. I dono gràcies a Déu per poder comptar amb bones persones com ells que sempre que ho he necessitat m’han donat un cop de mà amb el que han pogut.

(Fotografia: Voluntaris de la Càritas parroquial de Constantí)