Excel·lència Reverendíssima:

Al final de la celebració i abans de rebre la seva benedicció, reitero el meu agraïment al nostre estimat papa Francesc i li suplico que li traslladi el testimoni de la nostra adhesió a la seva persona i al seu magisteri i li expressi el testimoni de la nostra Església diocesana i de les altres esglésies de la Conferència Episcopal Tarraconense que, tot i les dificultats del temps present, i, ajudats per la intercessió de la Mare de Déu i de tants testimonis de la fe, de manera molt viva pel nou beat, volem viure el misteri de la Església, com a comunitat evangelitzada i evangelitzadora. Sabem que l’únic camí per viure és el de la santedat, que hem proclamat en la beatificació de Marià Mullerat. Agraeixo als postuladors de la Causa, als P. Vito Gómez i el P. Gianni Festa, i a tots els que han treballat per fer possible que arribés aquest moment, de manera especial als membres de l’Associació Amics de Marià Mullerat que ha treballat tant per a aquesta Causa.

Davant de tots, germans i germanes, vull expressar amb emoció el meu agraïment a la Trinitat Santa per la beatificació d’un fill de l’arxidiòcesi de Tarragona, el Dr. Marià Mullerat. És l’Església de Pau i de Tecla, de Fructuós i els sants diaques, amb un arc de temps que arriba fins els gloriosos martiris del nostre temps, que avui se sent honorada i al mateix temps interpel·lada i urgida al testimoni de la fe.

Una Església que presideix i que té l’honor de presidir des de temps antics la comunió de les Esglésies de la Tarraconense. En aquest sentit no puc deixar d’esmentar el Cardenal Francesc d’Assis Vidal i Barraquer, el Cardenal de la pau, que des del cel s’alegra de la benaurança del Dr. Mullerat, ell que el coneixia i l’estimava. Beneïda sigui la seva memòria.

Aquesta celebració quedarà inscrita en la història d’aquesta Catedral metropolitana, però també inscrita en el meu cor. Arribant al final del meu pontificat només ho puc rebre com un regal del Senyor per a vosaltres i per a mi. El signe del martiri ha estat present en el meu ministeri episcopal entre vosaltres (la celebració de l’Any jubilar de sant Fructuós, la gran beatificació del bisbe Borràs i els companys preveres i avui, la del benaurat Marià Mullerat) i això em dóna el convenciment que el camí de l’Església a Tarragona s’obre pel camí del testimoniatge de la fe. Hem de ser apòstols però per ser apòstols cal viure en la santedat. Aquest és el missatge i la lliçó que aprenem del nou beat.

Saludo als Senyors Cardenals, als germans arquebisbes i bisbes i als abats del nostres monestirs, de Poblet i de Montserrat. Que el nou beat ens ajudi a ser fidels, a guiar les nostres diòcesis, aquelles ben arrelades en aquesta terra catalana, que estimem tant. Desitgem que tot es resolgui en la pau, en el diàleg i que ningú sigui víctima de cap injustícia. El nou beat enarbora sobre nosaltres la senyera de la pau, del perdó i de la reconciliació.

Saludo al presbiteri diocesà, també els diaques, als religiosos i religioses, que també el beat us ajudi en el vostre ministeri i en la vostra vida consagrada. Seminaristes, aprengueu de la fidelitat i fortalesa del nou beat.

Saludo als metges aquí presents, amb el beat teniu un exemple per exercir la vostra noble professió amb una exquisida humanitat. I a tots els fidels laics i laiques, la vida i el martiri del beat Marià us fa descobrir la vostra vocació en l’Església i el món. L’Església us necessita per renovar-se a si mateixa i el món necessita el vostre testimoni. És el mateix Senyor qui us ho demana. No falleu.

Saludo amb tot el meu afecte a la família del beat i participo del vostre goig. Ara el vostre pare, estimades Adela, Pepita i Montserrat, forma part de la família eclesial en la comunió dels sants. Que el Senyor per la seva intercessió us beneeixi, sentiu-vos ben acompanyades des del cel pel vostre pare. I recordem molt especialment avui a la Maria Dolors, la germana gran, que amb tanta il·lusió esperava aquest dia: estem segurs que ho ha vist des de la casa del Pare.

Saludo amb tot el cor els fidels de Santa Coloma de Queralt, on nasqué el Dr. Mullerat, i els fidels d’Arbeca: Tingueu goig, un convilatà vostre és un màrtir de Crist. Tingueu-ho com un gran honor, que us ajudi en la vostra fe.

Agraeixo a tots els qui han col·laborat en aquesta solemne celebració, al Capítol de la Catedral, als responsables dels Mitjans de Comunicació de la diòcesi, a les Delegacions per la Causa dels Sants i de Litúrgia,  al Cor i Orquestra de la Catedral i als membres de la Comissió.

I a tots vosaltres, germans i germanes, que heu omplert la Catedral i els qui ens heu seguit per la televisió i la ràdio. A tots pau i benedicció. Aquest és el meu desig: Que el benaurat Marià, el beat metge d’Arbeca, ens sigui motiu per continuar el camí de l’Església amb esperança, sota el signe de la creu i de la resurrecció.

Germans i germanes, pau i benedicció a l’Església de Déu. Que el beat Marià, tant de Déu i tant nostre, ens ajudi amb la seva intercessió.

+ Jaume Pujol Balcells, arquebisbe metropolità de Tarragona