Aquest cap de setmana, coincidint amb la solemnitat de sant Josep, se celebra el Dia del Seminari. Una jornada que se celebra des de l’any 1935 amb l’objectiu de suscitar vocacions al presbiterat a través de la sensibilització de tota la societat, especialment de les comunitats cristianes.

Aquest any, a més, s’escau el 30è aniversari del Seminari Major Interdiocesà (SMI) on es formen els seminaristes de les diòcesis de la Província eclesiàstica Tarraconense —Tarragona, Girona, Lleida, Tortosa, Urgell, Vic i Solsona—. Era el curs 1988-1989 quan el Seminari Major Interdiocesà, recent constituït, començava a fer els seus primers passos en la formació d’aquells nois que sentien la crida a lliurar la seva vida al Senyor en el ministeri del presbiterat.

Actualment a Catalunya hi ha 86 seminaristes en els tres seminaris: el de Barcelona (amb el seminaristes de l’arquebisbat de Barcelona i del bisbat de Sant Feliu de Llobregat), el del bisbat de Terrassa i el Seminari Interdiocesà. Els anys de seminari són un temps de discerniment, formació —que reben a l’Ateneu Universitari Sant Pacià de Barcelona— i creixement personal per preparar-se pel servei a les comunitats cristianes en un cicle formatiu que es completa en uns set anys.

Reportatge dels 30 anys del SMI »
(Publicat a la revista ‘Església de Tarragona’ de gener-febrer de 2018, n. 302)

Reportatge emès al programa «El Campanar»
Programa diocesà editat pel Dpt. de Mitjans de Comunicació de l’Arquebisbat de Tarragona que s’emet a Ràdio Estel, COPE Tarragona-Reus i Terres de l’Ebre, i Tarragona Ràdio