Convertit en un esdeveniment cultural de primer ordre a Catalunya i en el drama sacre assumpcionista més antic d’Europa en llengua romànica aquest any arriba a la seva 39a edició Amb les habituals proves de cant i amb la recuperació d’aquelles tornades que es tenien arraconades des de fa un any, La Selva del Camp ha iniciat aquest dilluns passat, dia 2 de juliol, els assajos d’aquesta nova edició que s’allargaran fins al proper dia 12 d’agost, en què està previst l’últim assaig general previ a les representacions.

Més d’un centenar de persones entre actors i actrius (tots els personatges estan representats per gent del poble o per gent que hi està vinculada) a més dels responsables de la posada en escena faran possible aquesta nova edició que, com és tradicional, tindrà lloc els dies 14 d’agost (a les 22.00 h.) i 15 (a les 20.00 h.) a l’església parroquial de Sant Andreu Apòstol.

Per seguir les novetats del Misteri es pot accedir al nou compte d’Instagram (@misteriselva) o bé visitar la pàgina de Facebook.

Que és el Misteri de la Selva?

El Misteri, que es representa ininterrompudament des de l’any 1980, recull les tradicions que envolten la Festa de la Mare de Déu d’Agost i el tema central de l’obra, l’Assumpció de Maria al cel en cos i ànima, prové dels primers segles del cristianisme. Escrit en llengua catalana a finals del segle XIV, El Misteri de la Selva és una autèntica joia del teatre medieval, i va rebre el premi nacional de cultura popular a la millor iniciativa artística l’any 1994. El text, anònim, el va trobar l’historiador local Mn. Joan Pié en una llibreta dipositada a l’Arxiu Parroquial Selvatà. Posteriorment, la llibreta va passar a l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona, on es troba actualment.

El fil argumental del Misteri porta Maria des de casa seva, lloc de la seva mort, fins al indret on és sepultada i finalment, fins a la glòria celestial. L’obra permet gaudir del refinament del lèxic trobadoresc i dels cants a capella, que són interpretats majoritàriament amb la mateixa tonada que indica el manuscrit original. Pertanyen al repertori gregorià i polifònic dels segles XIII i XIV.