caritas2

Càritas Diocesana de Tarragona, amb motiu del seu 50è aniversari, ha organitzat la 3a Trobada de Càritas Catalunya aquest dissabte dia 22 d’octubre amb el lema «Transformem la societat des de la Misericòrdia». Un esdeveniment que ha aplegat 1.900 voluntaris i 140 voluntaris que han contribuït al bon funcionament de la trobada. Les anteriors s’han celebrat a Barcelona i Girona.

L’acte ha començat a l’auditori Camp de Mart de Tarragona amb els parlaments institucionals  a càrrec del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol; de l’arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella, bisbe delegat de Càritas per la Conferència Episcopal Tarraconense; de la presidenta de Càritas Catalunya, Sra. Carme Borbonès i del director de Càritas Diocesana de Tarragona, Sr. Francesc Roig.

Sr. Francesc Roig, director de Càritas Diocesana de Tarragona

Sra. Carme Borbones, presidenta de Càritas Catalunya

Mons. Juan José Omella, Arquebisbe de Barcelona i bisbe delegat de Càritas per la CET

Mons. Jaume Pujol, Arquebisbe de Tarragona

Ponències

Les ponències han anat a càrrec dels sociòlegs Immanol Zubero, sota el títol «Mirar  amb misericòrdia ens posiciona per a canviar el món» i Mn. Miquel Barbarà sobre el tema «L’esperit de Càritas».

Ponència de Imamanol Zubero

Ponència de Mons. Miquel Barbarà

Experiència solidària

Després de les ponències els participants han gaudit d’una experiència solidària amb Pallassos sense fronteres i el dinar de germanor al Col·legi Sant Pau Apòstol de la ciutat. També hi ha participat la colla jove Xiquets de Tarragona aixecant un castell com a mostra de col·laboració i acció del treball en equip.

Després del dinar s’han programat diferents visites culturals a la Catedral, a l’amfiteatre romà, al Museu Bíblic Tarraconense o al Museu Nacional Arqueològic, entre d’altres. La celebració de l’eucaristia i la lectura d’un manifest han finalitzat la Trobada.

Veure fotografies de l’acte